Visdag 6 Dolmoya

17 juni 2022 - Dolmøya, Noorwegen

Goedemiddag allemaal,

Dit was voor ons alweer de laatste dag van onze visvakantie in Dolmoya. We zijn vanochtend om 7.00 uur nog even uitgevaren en besloten om lekker dicht bij de haven te blijven. We hadden geen zin meer om nog lang te varen, maar wilden de vakantie wel even waardig afsluiten. Het was weer behoorlijk mistig op het water, maar gelukkig wel zo goed als windstil. Op een bekende visstek waar we een aantal dagen geleden al vis hadden gevangen bleef het stil. Weinig tot geen actie en we vingen alleen maar kleine koolvis. We besloten om nog even een aantal driftjes vlak langs het vaste land te maken om vervolgens weer terug te keren naar de haven. Het duurde niet lang voordat Matthijs een maatse kabeljauw ving. Toch nog een vis om mee naar huis te nemen. Op de laatste keer inwerpen voordat we terug zouden varen gebeurde er iets wat we totaal niet meer hadden verwacht. Matthijs kreeg een beste dreun op zijn hengel en de vis gierde door de slip van de molen. Dit moest wel een joekel zijn. We gokten (en hoopten) beide op heilbot, maar het bleek een dikke koolvis van 90cm te zijn. De vis was ontzettend sterk en dit leverde een prachtig gevecht op. Het laatste gedeelte van dit gevecht staat op video en vinden jullie op de blog. Wat een mooie afsluiter!

Ondanks dat we het qua weer niet echt hebben getroffen was het een prachtige en bovenal gezellige vakantie. Het is ons gelukt om de koelbox te vullen met 40 kilo visfilet. We drinken straks nog lekker een pilsje en gaan dan op tijd op bed. Om 04.00 uur vannacht willen we rijden om vervolgens om 17.30 op te stappen op de Colorline van Larvik naar Hirtshals. We willen jullie bedanken voor het lezen van de blog en hopen dat we jullie een mooie impressie hebben kunnen geven van ons avontuur. Wij kijken nu alweer uit naar het volgende!

Een fijne avond en tot de volgende keer!

1. Pieter Boeijing:
    17 juni 2022
    Prachtige verhalen en mooie foto's.

Ik wens jullie een fijne thuisreis.

Gr, Pieter
  2. Peter:
    17 juni 2022
    Weer een mooi avontuur. Prachtige verhalen en foto's.
  3. Kirsten:
    17 juni 2022
    Een mooie afsluiter van de vakantie! Leuk om jullie avonturen te lezen. Een goede terugreis! Liefs Jordie en Kirsten
  4. Jos:
    17 juni 2022
    Geweldige belevenis, ik heb met plezier jullie verhalen gelezen. Ik wens jullie een voorspoedige terugreis toe. Groet Jozef😜